zondag 12 juli 2020

Tafelkleed!

Ook voor het tafelkleed van wolplein had ik al een jaar of wat spullen in huis, maar nooit aan begonnen. In het kader van toch maar eens wat opruimen en spullen uit mijn voorraad eerst opmaken er nu toch aan begonnen.

Wat op zich best snel ging, maar ik vond er al snel weinig meer aan. Te eentonig en te grote toeren. Daarbij kwam dat ik garen te kort kwam en de wikkel natuurlijk weg had gegooid ( tip nooit meer doen). Ik had wel een wolkaart van stylecraft maar daar stond deze kleur niet op.
Op Fb een oproep gezet of iemand de kleur herkende. Maar behalve commentaar van koop een kleurkaart en schrijf op welke kleur je gebruikt kwam ik niet verder.
De kleurkaart ga ik wel bestellen, maar graag met wol tegelijk anders heb je 2 x verzendkosten. En voor alleen een kleurkaart vind ik dat toch te ver gaan. Wolplein was nog niet open dus live kijken kon ook niet.

Kleur besteld, maar de verkeerde. Vandaar de laatste toer maar met de hoofdkleur gehaakt. Ik ben blij dat hij af is.

De hoofdkleur is buttermilk van stylecraft een hele lichte geel wat jammer genoeg niet zo duidelijk op de foto is.



Op deze zie je de kleur iets beter.


Het motief in het kleed vind ik erg leuk. Ook de techniek is nog weleens voor herhaling vatbaar. Alleen dus niet meer zo'n groot project.                                                                                           




Fijn weekend allemaal, het weer wordt weer wat beter dus lekker genieten,
gr lisette

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Maar ik snap dat je blij bent dat het af is. Zelf vind ik lossen haken niet fijn, dus als het er zoveel zijn is het geen project voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het resultaat is prachtig en toch knap dat je het afgekregen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden hoor en de laatste toer valt echt niet op, nu genieten van je prachtige resultaat !!!! en idd ik hik nou ook tegen zo'n groot project aan, de haak maar aan deken. En de wikkels daar knoop ik een draadje aan vast vd kleur, vouw het dubbel en ben ik klaar met de kleur duw ik het restje er weer in de wikkel voor het bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het resultaat is mooi, maar ik kan me voorstellen dat het haken wat saai werd. Goed dat je toch hebt doorgezet, want het staat mooi op tafel.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kleed, daar zul je veel plezier van hebben. Ik zou het niet meer opkunnen brengen om zoiets te maken.

    BeantwoordenVerwijderen