vrijdag 19 april 2019

Plantenmand!

Afgelopen week heb ik deze mand gemaakt uit het boek Fait isle haken. Het katoen hiervoor had ik vrijwel gelijk gekocht met het boek, maar zoals dat wel vaker gaat komen er dan weer andere projecten tussendoor. Ik had me nu voorgenomen om eerst mijn voorraad eens op te gaan maken voordat ik weer wat nieuws kocht. Dit was dus 1 van de dingen die er nog lag.





De kleuren paasen mooi in mijn huis. de labels had ik er ook gelijk bij gekocht ze zijn van heel dun kurk gemaakt en ik vind ze het ook echt afmaken.



Alleen moet er nog even een andere plant in deze steekt net boven de rand uit met de pot en dat vind ik iets minder mooi. Maar dat komt wel.



De mand heb ik verstevigd met houtlijm en water evenveel water als houtlijm mengen en het droogt kleurloos op en de mand is een stuk steviger. Alles is gehaakt met drops paris en naald 5. Op Facebook werd er al gezegd dat Fair isle haken niet bestaat dat het een breitechniek is. Maakt me eigenlijk niets uit het boek heet nu eenmaal zo. Het lijkt op mochilla haken.





 Iedereen hele fijne paasdagen geniet van het weer en elkaar. Tot snel. gr lisette

4 opmerkingen:

  1. Oeh, wat een stoer, gave mand! Heel leuk met de labels eraan. Goed dat je het niet langer hebt laten liggen, want zoiets mag gezien worden! (Bolletjes katoen en een haakboek ook hoor, maar zo'n mooi eindproduct is echt een pronkstuk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie mand en je hebt helemaal gelijk over de labels. Die maken de mand extra speciaal.
    Sommige mensen noemen deze vorm van inhaken 'tapistry haken', anderen spreken van fair isle haken en dan heb je ook nog Mochila Bayuu tassen en manden. Ach, wat maakt het uit hoe je het noemt. Je hebt duidelijk een patroon ingehaakt en het ziet er goed uit.

    Fijn Paasdagen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een ontzettend gave mand. Ik vind die mand om de pannenkoekenplant trouwens ook heel mooi, past goed bij elkaar.

    Groetjes Patries.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig geworden, een pronkstuk in je huis.

    BeantwoordenVerwijderen